fredag 5 september 2008

.

Hurra! Ny rapport från Emil! Jag minns tiden då hans rapportsida kunde betraktas som en blogg... Det var en fin period i mitt liv. Nu är inläggen sporadiska, men desto mer glädjande, antar jag. Fast det där resonemanget håller inte.

Movie Night:en var trevlig, faktiskt. Högt över förväntan. Kanske var det filmvalet, kanske umgänget, kanske avsaknaden av visst umgänge, kanske faktumet att jag inte förrän kl. 18.39 bestämde mig för att fara dit. Lost in translation. Den är sanslöst bra. Jag har sett den förut, och hatat den, men jag har den senaste tiden kommit att inse att jag förmodligen haft fel. Jag var ju bara barnet vid första visningen, för Guds skull! Jag var blind för många fler cinematiska detaljer än vad jag är idag (tack Filmkunskap A!). Fel hade jag alltså haft, det hade jag rätt i.

Jay Leno skulle visas på Kanal 9 inatt. Kanal 9??! Det måste vara ett tillfälligt kanalbyte?

Godnatt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Personligen tyckte jag den var rätt creepy.... Hon är ca 20, han är ca 50.... Han sitter i en bar och stirrar på henne..... hur kan hon bara reagera med att ge han en drink.... ofattbart... sen umgås dom i en vecka.... en VECKA.... och gråter över att separeras... lika ofattbart....

SIC06A sa...

får se den nån gång...

angående JL:
Alltså jag fattar fan noll.
skitstörande.

Jävla andra fjanten på femman nu..
astråkigt ju!
just det: Jimmy Kimmel.

Men bra att du sa att det va på nian. Visste ej det.
Tack!

SIC06A sa...

Jag tycker inte att det är creepy.

Jag har aldrig sett Jimmy Kimmel... Måste göra det. Går det varje dag eller?

Varsågod..

SIC06A sa...

går typ varje dag...
känns så.

så: som att det går varje dag.
och man sitter i en sliten manchesterfåtölj på 1930-talet...
och harklar sig istället för att skratta.